Saturday, June 12, 2010

WCTS 2010

Kursus WCTS 2010 diwujudkan khas untuk mendedahkan strategi permainan bola sepak antarabangsa kepada budak-budak yang baru nak up macam Wann.

Bab pertama bagi kursus ini ialah 'Strategi Asas Bola Sepak Dunia'. Walaupun permainan bola sepak mempunyai pelbagai taktik dan strategi yang kompleks dan mengancam seperti 'bagi dan gerak', 'pergerakan tiga segi', 'bertukar sayap', 'curi ayam' serta 'bola pantai dalam padang', namun strategi asas masih diperlukan bagi mana-mana negara. Tanpa melengahkan masa dan memenatkan jari, mari kita teliti bersama strategi asas bagi beberapa negara.

Oh, sebelum tu, gua nak ingatkan. Gua cuma kasi lu orang gambarajah ni je. Penerangan lu orang pandai-pandai lah elaborate sendiri. Gua malas nak buat research. Buat research lebih bukan dapat stay kolej pon.



*Spain gua tak ada idea apa strategi diorang guna. Cikgu kem gua dah pindah ke kem Malaysia sebelum sempat masuk syllabus tu. Tapi gua syak takde beza sangat pun dengan Brazil.

5 comments:

Unknown said...

Malaysian? mesti xde plan langsung kan? heh.

mikhaelahmad said...

malaysia gua syak takde beza sangat dengan hat yang paling bawah sekali tu.

Nazrin Saad said...

kalau main dgn vietnam atau team2 ranking rendah, ni strategi malaysia.

lari 30 min, jalan 30 min. yg slbhnya makan nasi lemak mak limah tepi padang. atau berangan.

mikhaelahmad said...

kalau main dengan team ranking tinggi, strategi team malaysia ialah pasang khemah depan pintu gol selama 90 minit, lepas tu tukar jersi cepat-cepat. kalau boleh bawak pen masa match. untung-untung dapat sain sekali.

Unknown said...

bukan kejap2 main dah dapat kad merah ke?