Wednesday, June 30, 2010

This Time It's For Real!

Kali ni memang best.

Balik dari PD, terus tido, bangun dan g tengok match paling penting. Spain vs Portugal, live on Astro 2.30 am. Hahahahahahah! Memang berdebar. Cover paper semua tunjuk muka Torres ngan Ronaldo. Cait, dari awal aku agak, Torres tak meletup dalam match ni. Ronaldo pun sama. No space for him.

And how right am I.

Match semalam, Torres ada buat 2,3 try yang dangerous. Cukup untuk tunjuk yang "Gua still bahaya, jangan main2." Villa macam biasa, one word to describe him. Sharp. 5 dari 7 shots on target. Satu gol. GOL yang LAWA build up dia. "Offside reff!!" jerit fan portugal meja sebelah aku. Offside ke? marginal gila.

Aku ngaku dia lagi sharp dari Torres. At least dalam team Spain

Ronaldo semalam kembali ke nama jolokan asalnya. Ronaldo flop-in-big-matches. Haram tak nampak dia threatening langsung semalam. Harap satu free kick je yang bahaya. Nasib baik jugak la. Sumpah risau Spain kena counter semalam. Sebab apa aku risau?

Muka biasa Ronaldo bila kalah

Sebab Portugal main EVERY MAN BEHIND THE BALL. Meaning- semua orang defend, x da sorang pun yang kat atas.

Gila la Portugal..patutla clean sheet banyak..

Spain macam typical Spain, atau yang tak kenal Spain boleh refer ngan Barca. Attack, control, composure, skills, patient, silky football, silky challenges. Patutla ada orang kata Spanish guys are romantic. Baru aku faham..

Dan bila bukak FB bila habis match..ada kata Spain main boring, attack pun tak, tak berani nak attack, gentel bola je lebih, x pandai cari lubang..

Aiya, yang cakap tu buta ke? atau saja membutakan hati?

Mana2 team yang lawan Spain memang aku expect akan main defend gila. Kalo boleh buat macam Portugal, biar semua orang defend. Bila dah defend gila babi camtu,.

Camna ko nak expect Spain untuk main counter macam German ngan Brazil?

Camna ko nak expect Spain untuk score banyak gila?

Camna ko nak expect Spain cari lubang untuk killer pass? Yang mana probability untuk kantoi ada dan 3,4 kali gak la Spain kantoi semalam dan kena counter2 bahaya time 1st half.

Still x paham? Tengok Barca. Semua yang lawan diorang buat cam Portugal main, defend nak mati. Man U, Chelsea, Inter, semua buat benda sama. Yang berani main attack hanya Arsenal. Hasilnya? Kena bantai teruk gila kat Nou Camp season lepas. 4-1 oleh Messi. And it could be more. See?

Messi, best footballer in the world. No doubt

Apapun, aku sronok Spain menang. Lepas ni nak lawan Paraguay. Memang kena perform lagi. Sebab diorang mesti main defend jugak. Memang stress, tapi apakan daya?

No comments: