Monday, June 14, 2010

Macam Nilah World Cup!!!!

ENG VS USA


Game yang menarik ditonton jika anda bukan peminat England. Gua tak nak salahkan Robert Green, beliau bukan salah. Beliau cuma kurang mahir menangkap bola. Nasib beliau boleh save pakai muka waktu 2nd half.

Lampard main ke semalam derr? Gua tengok Gerrard je yang gigih.

Oh. Sikit lagi Green nak dapat Man of The Match. Gua vote dia kot.

Kata Bookie : Seri 0-0
Keputusan Perlawanan : Seri 1-1

MAN OF THE MATCH : TIM HOWARD

ALG VS SVL


Game ni memang gua tak tengok. Bangun tidur buka website dia cakap, 'un'entertaining. Gara-gara nak pergi makan di KTHO, gua sempat juga tengok gol dia.

Berita baik untuk Green, penjaga gol Algeria pun buat cilaka juga.

Kata Bookie : Algeria menang 1-0
Keputusan Perlawanan : Slovenia menang 1-0

MAN OF THE MATCH : ROBERT KOREN

SER VS GHA


Gua saja tengok game ni sebab gua nak cari kekasih gelap untuk Fatin lagi. Pehhhh, banyak kot. Sama macam game Argentina, finishing masing-masing memang macam cilaka. Tapi penjaga gol Ghana memang kacak. Gua bajet tak lama lagi Vidic mesti suruh Pak Alex beli dia.

Tengok dari jauh, kalau pakai Fair & Lovely dah macam Reina pun ada mamat tu.

Fatin, ni bola sepak. Mamat tu konfius dengan bola baling. Sebab tu Ghana dapat penalti.


Kata Bookie : Ghana menang 2-1
Keputusan Perlawanan : Ghana menang 1-0

MAN OF THE MATCH : ASAMOAH GYAN

GER VS AUS


Gua dah cakap. Gua dah cakap hari ni ada game yang melibatkan lebih dari 2 gol. Barangsiapa yang tak tengok sebab nak buat assignment, slide paperwork mahupun tidur memang rugi derr.

Gua wakil Arif dari kem Jerman mengisytiharkan World Cup 2010 bermula pada hari ni!

Oh. Kad merah untuk Cahill itu memang cilaka. Bagi kuning sudeh. Game sebelum ni ada tackle lagi teruk dari tu bai.

Kata Bookie : Jerman menang 3-0
Keputusan Perlawanan : Jerman menang 4-0

MAN OF THE MATCH : LUKAS PODOLSKI

Fin.

2 comments:

say- O said...

tunggu spain pulak.

mikhaelahmad said...

mana kmem lain. tak kan aku je nak main bakary sagna dengan naz. tak patriotik langsung.