Thursday, June 17, 2010

Berakhirnya Penungguan 6 Hari

6 hari menunggu. Pasukan faveret commentator masuk dengan pasukan bukan faveret commentator. Lagi penting, pasukan faveret seorang penyokong tegar dari Kolej Dato' Onn.

Pasukan Sepanyol main, fuh, kemas. Serangan bertubi-tubi. Tu tak masuk Torres lagi, kata orang sepatutnya hero Sepanyol untuk hari ini.

Torres masuk lambat. Selalu hero telenovela memang macam tu. Dalam skrip cerita, Sepanyol sepatutnya ketinggalan 1 gol, tapi hero masuk dan sumbangkan 2 gol serta 1 gol terbaik dalam sejarah Piala Dunia.

Tapi, standard procedure untuk tahun ni, bola sepakan kencang mesti kena palang gol untuk menguji ketahanan tiang gol stadium di Afrika Selatan. Kata kontraktor, sama kuat dengan rambut orang Afrika Selatan.

Xabi Alonso contoh terbaik malam ini. Gegar tiang, gegar juga jantung gua. Nasib baik gegar tiang saja.

Switzerland main serabut. Passing kiri kanan, short passes dengan pemain pasukan lawan, tapi Switzerland ada gol. Itu saja beza yang ada pada pasukan bekas bakal juara dengan pasukan bawah-anjing untuk malam ini.

Baru nak ajak kem Sepanyol main congkak sekali dengan kem Jerman dengan kem Belanda, tapi nampaknya kem Sepanyol mungkin sibuk menyusun strategi baru guna Pro Evolution Soccer 2010 malam ni.

Lain kali kita main sekali ya?

Dah tak ada kem lain dah, kita tonton Afrika Selatan main pula sebab kem Jerman ada hubungan diplomatik dengan kem Afrika Selatan. Jualan dvd dari kem Jerman makin larislah lepas ni sebab dvd dari Sepanyol tak sampai standard.

Well, nice game. Gua terhibur. Terima kasih.

Oh ya, pemain pasukan yang kalah jangan sepak barangan jurukemera, sebab tak masuk insuran pasukan kalau rosak nanti. Kerjasama anda amat dihargai.



Aksi ni hampir berlaku malam ni.


Sekian.



cut.

1 comment:

say- O said...

spain dah jadi team paling senang nak draw at least.