Tuesday, June 15, 2010

Hot Stuff ( review Holland vs Denmark)

Hari ni Belanda lawan Denmark. Hari ni gua bajet Belanda memang menang punya. Takkan punya ramai star pun x larat kot?

Match mula, gua masih kat bilik tengah mandi. Damn, terlepas 20 minit.

Sampai je maple, anne panjang tu tanya lagi "mana yang lain?" Gua dah agak. Dia memang angau ngan sorang hot stuff tu. Mampos ko ar anne, gua nak tengok bola, bukan nak jadi teman blues ko.

bukan anne panjang tu, dia sembunyi time gua nak tangkap gambar dia tadi


Belanda memang hot stuff world cup kali ni. Friendly banyak menang ngan skor tinggi. Sebaris ngan Brazil, England, Spain, Argentina la kiranya (France ngan Italy terlalu tua dan kecamuk untuk dikira sebagai hot stuff).

Match kali ni Belanda main OK. Asal gua kata ok? Sebab overall satu team main ok, xda yang over impressive, xda yang compose gila midfield macam satu team yang gua kenal tu. Attacking menarik, tapi rasanya boleh lagi kot nak improve.

Masuk minit 46, dah gol satu. Own goal pulak..memang banyak la ayat2 "ala own goal boleh la.."
Dah la sebelum bola di"clear" oleh Poulsen, bola tu kena belakang Agger pulak. Hm, memang bertambah derita psikologi emosi Agger. Tak cukup lagi rasanya dengan Liverpool teruk season lepas.

Pastu main macam biasa lagi. Tapi gua heran. Hari ni hari striker Arsenal kena jampi kot. Bendtner ngan Van Persie banyak lepas peluang yang buatkan gua kata "cis kalau ****** tu mesti dah gol". Nasib baik la Kuyt jadi penyelamat maruah EPL dengan gol trademark dia- gol tempek/hodoh. Takda hal la Kuyt, janji menang.


gol x cantik xpe, janji gol.

Tapi gua jamin lepas ni mesti paper sronok ada gossip transfer baru. Siapa? City ngan Chelsea paling kurang r konpem nak kat sorang mamat Belanda nama Elia (sebut: I-L-I-A) sekor ni. Bukan pe beb, Elia memang hot bai. Gelecek lepas defender brapa kali, macam lawan budak sekolah rendah pulak. Liverpool jangan nak berangan beli mamat ni. Halau orang putih 2 ekoq tu keluar dulu.


bakal hot stuff dunia bola, mungkin se-hot si dia di fareez maju.

So gua rasa lepas ni Belanda patut bagi Elia main lagi. Hot stuff jangan disimpan, nanti tak mo jadi macam anne panjang tu. Tak habis2 tanya "mana yang lain?"

Bongok nya anne, nanti sem depan dia mai la. La ni dia tengah kerja kat Pacific Alor Star duk juai barang hadiah baby. Sabaq sat naih anne?

bukan si dia, tapi cukup la untuk lepas rindu anne tu.

No comments: