Tuesday, June 22, 2010

Post Mortem

Pagi ni waktu tido, tetiba aku rasa roh aku keluar dari jasad, melayang jauh hingga ke.. North West University Sports Village in Pochefstrom, South Africa!! Gila, aku dah jadi macam James True dalam novel faveret aku Nobody True.

novel feveret insan bernama Say-0

Sedang aku melayang menembusi dinding, melepasi pak gad, entah camana aku termasuk dalam bilik meeting spain. OMG!! Satu team Spain ada kat dalam. Semua duduk tengah tunggu somebody. Nampak yang happy Reina, sronok sembang ngan Villa. Torres moody sorang2. Yang lain ok je.

3 minit lepas tu Vicente Del Bosque masuk. Tanpa memanjang pengenalan pagi, dia terus buka video match lawan Honduras semalam.

"Kali ni jom kita muhasabah diri sama2"

Semua player fokus tengok video tu. Sampai satu part, dia pause kejap video tu.

"Villa, goal yang hang skor tu memang bagus, tahniah. Tapi lepas tu hang banyak buat decision silap. Banyak teammate yang lagi free hang tak pass. Ingat, team play is key to success. Tapi penalti tu hang patut skor."

senyum 2.2 sebab miss penalti

Villa senyum kambing sorang2. Yang lain masih berwajah serious.

Pastu video sampai part Torres wasting chances. Banyak gila. Tap- in, header, basic shooting, one- on -one, semua x menjadi. Semua orang usya Torres. "Damn, segan bai", bisik Torres kat Alonso yang duduk sebelah dia. Alonso gelak kecil je. Reina, Arbeloa senyum je.

"Torres, aku tau hang tak fit lagi tapi hang ni world class striker wei. 3 tahun hang kat Liverpool, 3 tahun penuh dengan gol2 gila. Ni 3 peluang simple pun tak masuk? pasaipa ni?"

Suasana jadi tegang. Vicente usya Torres lama2, macam cikgu tengah marah student tak siap homework. Pastu dia nampak Alonso pegang cap Liverpool, sambil jari menunjuk2 kat lambang Liverpool tu. Vicente dapat apa yang Alonso cuba sampaikan.

"Oh hang main teruk sebab saja nak bagi team2 yang nak beli hang tu ubah fikiran la? Sebab hang memang loyal ngan Liverpool?"

Torres tunduk diam membisu.

"Bro, ingat bro, ni world cup. Bila lagi hang nak meletop? pasai Liverpool tu hang berkeghah nak stay sudah..yang penting hang skor! Match lawan Chile nanti aku nak hang hat-trick, boley dak?"

"Boley bos."

i belong to Liverpool, not Rafa

Pastu video highlight diteruskan, ada beberapa bahagian yang aku nampak muka Vicente berkerut2.

"Defence. Puyol, Pique ngan Capdevilla. Awat hangpa 3 ni senang sangat bolos ngan simple one-two pass hah? Keras sikit! Semangat sikit nak marking players!! Dah lupa ka match Switzerland haritu? Nak bolos gol lagi ka?"

"2nd half. Main dah malas. Memang la nak control game. Tapi bila ada peluang nak counter, counter la betui2. Bila ada clear chances, shoot la. Ni duk passing lebih2, bukan dapat point extra pun. Fabregas, hang memang main baguih kemarin. Keep it up."

Fabregas ngan muka control gila, "tima kasih bos." Jesus Navas dah tarik muka jeles.

"ok, stakat ni post mortem kita. pi tukaq baju training, pastu teruih geghak p padang. hari ni tema latihan 'taking chances'. Defence aku nak buat special training. Torres, hang tunggu sat. Aku dah panggil dr. Fadzilah Kamsah mai daghi Malaysia. Nak up sket hang punya confidence level"

Diterbangkan khas dari Malaysia, untukmu Torres

Habis semua beredar, aku rasa jasad apunganku berat sekali. Pandangan semakin kabur..dan akhirnya aku terbaring di atas katil dalam bilik K2D 204.

Haha, puas dan lega hati aku.

Viva Espana!

No comments: