Tuesday, July 6, 2010

Sotong

Korang semua ada baca paper tak? ada perasan tak berita pasal sekor sotong faymes skarang ni. Sotong ni bukan sebarangan, ini sotong bookie. Tugas sotong ni meramal result2 untuk matches German. Perhatian, Jerman saja. Takda England, Spain, Italy, Argentina mahupun Nigeria.

Setakat ni semua prediction dia tepat. Diulang, SEMUA TEPAT. Sotong predict kalah ngan Serbia, memang kalah. Menang ngan Argentina? Memang menang. Camna dia predict? Korang cari sendiri la kat internet. Yang bestnya, dia ada predict jugak untuk match Spain vs Germany esok. Katanya,

Gua hensem kan?

Spain menang. Germany kalah.

Haha, aku bukannya syirik, percaya pada tilikan. Tilikan selalunya kebetulan. Dan takda yang pasti selagi benda tu belum jadi. Berapa ramai tilikan2 agung mengatakan Brazil akan menang, England akan menang, Spain akan sapu world cup...semua nonsense selagi tak jadi.

Satu lagi, semua orang termasuk news predict German akan menang (kecuali sotong). Semua bincang pasal Mueler suspension, new germany blood, new generation of germany footballers, beckenbauer backs germany to beat spain...blablaba....

Bila jadi tumpuan ramai..

Semua tu aku suka, sebab situation ni buatkan spain jadi underdog, which is a very good position for the spaniards. Spain selalunya struggle bila jadi favourite atau bila people expect them to beat others easily. So, overall it's good psychologycally for them.

Dan seperti biasa, aku mahukan Spain menang. 1 ke, 2 ke, 3 ke, 4 ke, x da hal. Janji menang.

2 comments:

Unknown said...

semua orang tlah dirosakkan akidahnya - kata mak saya.

say- O said...

saya tak percaya. seperti penjelasan dalam artikel.